A példakép-kereső kampányba a The Famous Grouse Facebook oldalán kialakított felületen lehet nevezni és szavazni. A kezdeményezésbe bárki nevezhet bárkit, akiről úgy gondolja, hogy rendszeresen, önfeláldozóan segíti környezetét. Skócia vezető whiskyje olyan ismert embereket kért fel a zsűribe, akik maguk is rendszeresen állnak nemes célok mellé. „A rászorulóknak főző étteremtulajdonos, a lomokból bútort készítő egyetemista, a parkot szabadidejében gondozó menedzser; tulajdonképpen bárki lehet Méltán Híres Példakép, aki önzetlenül segíti a közösségét” – mondta Rákóczi Ferenc, a Class FM műsorvezetője, a kampány egyik zsűritagja.
Az ítészeknek a kampány elején lesz kiemelten fontos szerepe: az első kört követően ők fogják a 20 legtöbb szavazatot gyűjtő jelölt közül kiválasztani azt a tíz fős élmezőnyt, akik majd egy következő körben újra megmérettetnek a december 5-i eredményhirdetésig.
A jó ügyeket szívén viselő Peller Mariann szintén csatlakozott a kezdeményezéshez. „Remélem, minél többen néznek majd szét saját környezetükben, és látják meg azokat, akik rendszeresen munkálkodnak, hogy jobbá tegyék a körülöttük élők mindennapjait. Azért tetszett meg ez a kezdeményezés, mert egy olyan, eddig a nyilvánosság előtt láthatatlan önkéntest segíthetünk, aki eddig nem kért segítséget” – árulta el a Kazinczy-érmes, rádiós-tévés műsorvezető.
A zsűri által szűkített mezőnyből kiválasztott önkéntes a félmillió forint értékű támogatásból tovább folytathatja segítő tevékenységét, és a kampány során a közvélemény figyelmét is ráirányíthatja az általa képviselt szervezetre, illetve jótékony célra.
Fenyvesi Zoltánt „wheelchairguyként” ismerte meg a budapesti társasági élet, majd a Tiszta szívvel című filmet követően az egész ország. Zoli azért csatlakozott a The Famous Grouse kampány zsűrijéhez, mert a jelöltek között minél több olyan embert szeretne látni, aki számára ugyanúgy fontos saját közösségének támogatása, mint a kerekesszékben élő fiatalembernek. „Már a neve is tetszett a kezdeményezésnek, mert fontosnak tartom, hogy valódi példaképek is legyenek a köztudatban. Ahhoz pedig, hogy valaki méltán legyen híres, nem kell hegyeket megmozgatni, elég, ha jó példát mutat. Én az ismerőseimet ilyen példaképek jelölésére bíztatom” – tette hozzá wheelchairguy.
Skócia első számú whiskyjét a minőségi alapanyagok kiválasztásába és készítési eljárásba fektetett energia tette méltán híressé, így örömmel támogatja azokat, akik tetteikkel érdemelték ki, hogy Méltán Híres Példaképek legyenek. A jelöltekről szóló rövid leírást és fényképet az alábbi linken lehet feltölteni, és ugyanitt olvasható a kampány hivatalos felhívása is: web - https://p.antavo.com/EQH/; facebook - https://p.antavo.com/f/EQH/ .
(Forrás:celebrajongo.hu, redlemon.hu/Fotó:redlemon.hu)