Nagyon mások akarunk lenni, mondhatni berúgjuk a bulvárkocsma ajtaját – jelentette ki a digitalhungary.hu-nak adott interjújában Ómolnár Miklós, a Riposzt főszerkesztője. A nyomatott lap december elsején kerül az olvasók kezébe.
- Látta a dán Ekstra Bladet lapról szóló dokumentumfilmet? A kicsi, fejlett országokban már nem sok esélyt adnak a bulvár média túlélésének. Mit gondol erről?
- Láttam, és azt gondolom, hogy a film nem a bulvármédia, hanem a bulvárhírlap haláláról szól. A RIPOST brandbookja ezzel a mondattal kezdődik: A Hírlap halott, de van élet a halál után.
- Trump elnökké választása és a brexit-szavazás kapcsán a közösségi médiát kezdték hibáztatni, pedig eddig mindig a bulvár média volt a mumus. Nem azt jelzi ez is, hogy az internetes közösségek ma már fontosabbak a hagyományos tömegmédiánál?
- A hagyományos tömegmédiánál ma már sok minden fontosabb. A RIPOST nem hagyományos tömegmédia, már ami a múltszázadi értelmezést illeti.
- A Ripost mintha a média fejlődési trendjével ellentétes utat járna be, míg a legtöbben a print médiából igyekeznek az internetre, Önök fordítva, mi ennek az oka?
- Éppen az, hogy a RIPOST nem hagyományos tömegmédia. Egyetlen példáról sem tudok, hogy egy sikeres, 12 hónap alatt felfuttatott online termékre alapozódik a print, méghozzá az online összes átültethető logikájával.
- Mennyivel lesz több a print Ripost az internetes hírek kinyomtatásánál? Lesz külön szerkesztősége?
- A RIPOST látványos vizuál-infócsomagokat kínál, méghozzá nagyképernyős méretben. Szó sem lesz hírversenyről, mi print XXL-el támadunk lényegében az óriásplakátok és persze a net tömörítő logikái mentén. Nincs külön szerkesztőség.
- El fogják tartani a hirdetések a nyomtatott verziót?
- A remény hal meg utoljára, de ahogy elnézzük a német Bildet, az angol Sunt vagy a New York Postot, van ok a bizakodásra. Több hirdetés van bennük, mint egy akciós újságban, amit a bevásárlóközpontok buszain böngésznek.
- A magyar bulvár napilapok piacán elfér még egy lap – a Blikk 113 ezres, a Bors 62 ezres értékesített példányszáma mellett –, vagy előbb-utóbb a leggyengébbnek ki kell szállnia?
- Nagyon mások akarunk lenni, mondhatni berúgjuk a bulvárkocsma ajtaját. Aki küzdeni akar, jöjjön ki a hóra.
- Mennyire árérzékenyek a bulvárlapok vásárlói, a 200 forint alatti árnál számíthat egyáltalán néhány forint különbség?
- Az akcióújságos célközönségünknél minden forint számít, úgyhogy a kedvükben akarunk járni.
- Mekkora összeget fordítottak a Ripost napilap bevezetésére?
- Kérdezzék az ügyvezetőt, nála a kasszakulcs!
- A bulvárlapok olvasótábora mennyire hűséges, mivel lehet őket elcsábítani? Elég egy autós nyereményjáték az átcsábításra?
- Nem elég. Mi torkon akarjuk ragadni a lényeget és az arcukba akarjuk tolni. Elég ennyi a bulváros túlzásokból?
- A bulvár média éltető eleme a sztárok, a fiatalabb generációt érdeklik még a nagy sztárok? Lesznek egyáltalán a jövőben az egész ország által ismert celebek, vagy ez a piac is széttagolódik érdeklődési körönként?
- Pumped Gabo ma már majd’ akkora sztár, mint Majka. Ráadásul mind a kettőt a net- népszerűség élteti, már a tévé meg a hanyatló régi-print is csak ebből legel. De a választék nagyobb, mint valaha. Már mi is gyártunk, újrafújunk, akár egyidényes sztárokat elsőként a netre, aztán csócsálhatja a print. Emlékeznek Pistára, aki Zsanettet várja a szökőkútnál?
- Mennyire értékes reklámhordozók manapság a sztárok? A gyorsan elavuló celebek iránt van egyáltalán kereslet?
- Ha eldobható borotváról, vagy papírzsebkendőről van szó, akkor persze, és az egyszerhasználatos cuccok nagyobb biznisz, mint a gyémántgyűrű.
- A hirdetők egyre célozottabban, egyre kisebb célcsoportokat szólítanak meg, nem lesznek feleslegesek és hitteltelenek ehhez a sztárok?
- Megfelelő sztárt a megfelelő feladatra.
- A celebek piaca is egyre globálisabbá válik. A mai fiatalok az őket érdeklő zenészeket, sportolókat, színészeket akár a világ másik feléről is követhetik. Lesz egyáltalán igény ennyi magyar celebre?
- Majka mindig közelebb lesz a lakótelepek magyar népéhez, mint egy dúvad amerikai rapper. A mi kutyánk kölyke, ősi kód.
- A sztárok egyre nagyobb része nem a hagyományos médián keresztül válik ismertté, hanem az interneten, az Instragramon, Facebookon, stb. Az önmarketing ilyen mestereinek egyáltalán szükségük van a bulvár médiára?
- Egymást felerősítő hatásokról van szó, és minden mindennel összeadódik, felszorozódik.
- Tud-e ma egy bulvárlap sztárt teremteni, vagy már nincs meg ehhez a képessége?
- Bulvárlap sosem tudott sztár csinálni, csak a mozgókép, legyen szó filmről, tévéről, klippről, videóról vagy gifről. Plasztikus, kifejező mozgókép kell.
- A reklám költéseknél egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek a hirdetők arra, hogy ne csak példányszámot, vagy online esetében klikkelést mérjenek, hanem fizetőképes keresletért fizessenek. Nem rontja ez a bulvár média jövedelemtermelési esélyeit, amikor olvasói alapvetően szerényebb jövedelemmel rendelkeznek?
- Tessék erről megkérdezni a Tesco, az Auchan, a Lidl, az Aldi és a Walmart vásárlóit.
- Mennyire lehet a hirdetőknek újdonságot, innovációt felmutatni a bulvár médiában?
- Az XXL-es akciós újságok, óriásplakátos hatásmechanizmusokkal, nem beszélve biztos online alapjainkról. Mi kell még?
(Forrás:celebrajongo.hu,digitalhungary.hu/Fotó:pinterest)